Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Sendang Gile & Tiu Kelep waterfalls

Av Isabelle Bringert - 30 mars 2015 13:36

               


Tidigt i morse hämtade bröderna Arif och Sofyan oss för att köra till vattenfallen  Sendang Gile & Tiu Kelep. Det tog ca 2 timmar att köra, En mycket trevlig biltur.

Vattenfallen var underbart vackra. Vi badade i det friska klara vattnet efter en lång vandring i trappor för att komma dit. 
Har fått massa fina bilder med GoPron som ni ska få se när vi kommer hem! 
 
På vägen tillbaka blev vi inbjudna till Arifs ena hus där hans fru och barn, pappa bröder mm bor. 
Vi var dem första turisterna som någonsin varit där, vi känner oss väldig hedrade!
Vi blev bjudna på kokosnötter, grillad majs och Lombok kaffe. 
Vi vet nu hur ett hem i Lombok ser ut. 
 
Vilken dag! Vi har lärt oss så mycket...
Kontrasten mellan detta landet och Sverige är enorm!
 
 
Ingen bild

Viktoria

30 mars 2015 18:54

Vad fint. Och vilken lyx att få lära känna en annan kultur och människor på det sättet. Livets bästa lärdomar. Längtar efter att få höra mer om er resa och vi förväntar oss ett låååångt bildspel 😉. Ni har verkligen gjort en massa fantastiska saker!

Isabelle Bringert

31 mars 2015 02:54

Ja det är verkligen kul att se så nära och få höra massa historier om deras liv! Ja jag ska fixa det bästa bildspelet när vi kommer hem! Inte många dagar kvar nu...
Ja visst har vi, är så glad 😁

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle Bringert - 25 juni 2015 17:10


  Hej igen! Jag har nu landat och fått lite ordning på saker och ting efter den långa resan. Jag jobbar nu som vikarie på förskolor i Kalmar och ska i Augusti läsa naturkunskap B på komvux. I oktober ska jag satsa på ett tillräckligt bra bet...

Av Isabelle Bringert - 18 maj 2015 21:26


Här har jag klippt ihop en film från - Australien, Thailand, Langkawi & Lombok Hoppas ni gillar det ni ser :)     ...

Av Isabelle Bringert - 17 maj 2015 20:01


Hej på er!   Nu var det länge sen jag jag skrev och redan mer än en månad har gått sedan vi kom hem till Sverige. Här kommer en film som jag har fixat ihop om vårat äventyr på Nya Zeeland!   Enjoy :)     (En ny film är på gång, den...

Av Isabelle Bringert - 11 april 2015 01:00

    Glädjetårar när världens bästa mamma och pappa mötte oss vid tåget!  Känns underbart att vara hemma samtidigt som man redan saknar allt som vi har varit med om.. jag är så glad över allt som jag har fått uppleva men nu  känns det tomt.. K...

Av Isabelle Bringert - 7 april 2015 02:01

          Här hängde vi igår och här ska vi också häng idag. Vår absolut sista dag!!! Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta? 😅 snart ses vi där hemma, snart 😍❤️   Om ni önskar att vi ska köpa något...

Presentation



Man kan ju liksom inte vara ute och resa hela tiden (även om man kanske vill)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards