Alla inlägg under november 2014

Av Isabelle Bringert - 30 november 2014 09:10

       

 

Wanaka, vilket fantastiskt fint ställe! Naturen och alla vyer här helt otroligt vackra. 
Jag tänkte på en sak. Om ett ord skulle beskriva Nya Zeeland så skulle det vara "berg". 
Det är berg överallt i alla olika former. Gröna, steniga, snöiga, mjuka, håra, små, stora och ja allt ni kan tänka er. 
 
Vi åkte från Wanaka efter en god lunch och fin utsikt. 
Att resa runt med buss tycker vi är helt super! Därför bryr vi oss inte om att hyra någon bil här på Nya Zeeland. Tror det hade varit mer värt om man varit ett lite större gäng. 
 
Vi stannar i Queenstown i 4 nätter. Håller tummarna på fint väder nu sista veckan innan vi tar oss vidare till den riktiga värmen i Australien. 
 
Jag är väldigt besviken på wi-Fiet här.. Det funkar inte alls som vi vill och det gär det svårare för mig att uppdatera.., så ni vet.
Pappa jag ska göra så gott jag kan för att du ska få öppna ett nytt inlägg 1 dec i bloggkalendern ;) 
kan inte förstå att det snatt är jul...! 🎅

Av Isabelle Bringert - 29 november 2014 20:24

               

Idag hyrde vi var sin cykel för att ta oss runt här lite i Wanaka. Vi hade som mål att komma till ett skytte ställe. Men dum som man är litade jag på mobilkartan igen och den visade fel... Så vi kom aldrig fram till vårt mål. 

 
Naturen är helt underbart vacker så vi var nöjda med allt vi sett i alla fall! 
Men resan på cykel gick inte som en dans på rosor precis. Obekväm sadel som till slut gjorde att vi inte kunde sitta, helt sinnessjuk motvind och mjölksyra i benen. Vi är helt slut! 
 
Vi ska spa'a ikväll, Bada i varmt bubbelbad. Det är vi definitivt värda. 
 
Visst är vi söta i våra hjälmar! 😵
Av Isabelle Bringert - 28 november 2014 04:46

             

Igår kom vi fram ganska sent till Wanaka, kl var 16:30. Vi letade efter stället som vi hade bokat och det visade sig ligga en ganska lång bit bort.. Kartan på min mobil hade visat 300 m från buss stoppet men det var visst 3000 m.. Man kan inte lite på telefon kartor har jag nu lärt mig!

Som tur var fick vi hjälp att fixa taxi.

När vi kommit till rätta var vi utsvultna och här fanns det inget ställe att äta på så en ny taxi resa tillbaka där vi åt en lyxig måltid på en restaurang! Liten stad med en taxi chaufför som för tredje gången skjutsade oss. 
 
Idag har vädret varit väldigt ostabilt och vi bestämde oss för att ha en dag att bara göra vad man kände för så jag tog på mig träningskläder och gav mig iväg på en springrunda. Sprang längst med sjön till staden, stannade och njöt av den fina utsikten innan jag sprang tillbaka.
 
När jag satt där på stranden kom det fram två stycken och frågade om dem skulle ta en bild på mig, (dem hade sett mig försöka ta en selfie). Sen ville dem också att jag skulle fota dem så då blev ju alla nöjda) 
Kalle och jag fortsatte träna lite på lekplatsen när jag kom tillbaka. 
 
Ikväll ska vi laga tacos och bara mysa! 
Imorgon ska vi hyra cyklar och äventyra lite igen. 
Av Isabelle Bringert - 26 november 2014 06:27

               

Nu är vi i Christchurch. Vi kom fram sent i går kväll och hann därför inte med något kul som jag tyckte var värt att skriva om. 

Men idag har vi gjort lite spännande saker! 
Vi började med att gå in till City, där vi käkade lunch och kollade lite på den förstörda staden. Det har varit en hel del jordbävningar här så i princip hela staden är under ombyggnad och det är inte sådär jätte fint precis.. 
Men vi hittade ett New world, (mat butik) så vi köpte lite frukost och färdkost till morgondagen. 
 
Men idag då! Jo vi gick till The Botanic Gardens, wow, det var super fint där. Det är en jättestor park med statyer, vatten park, ros trädgård, båtturer och massa annat fint. Vi stannade där en stund, solade och fikade. En liten hungrig fågel kom och ville ha av vår kaka, jag kunde till och med ge den smulor från min hand, som ni ser på bilder!
Vädret har varit helt underbart idag! Så vi har bättrat på brännan lite ;) 
Efter det gick vi in en tur på museet.
 
Imorgon åker vi till Wanaka, åker kl 09:00 framme 16:30 så hela dagen i en buss..
 
Tack för alla fina ord och roliga kommentarer! kram

Av Isabelle Bringert - 24 november 2014 02:42

         

Idag gjorde vi det bästa hittills på resan! 

Vi har badat och simmat tillsammans med helt vilda delfiner. Dem ville helt frivilligt vara där vi var och visade upp sig när vi åkte med båten. Dem hoppade och gjorde volter. 
Helt sjukt, som en dröm. 
Det höll på i ca 3 h sammanlagt så vi var hemma igen kl 12. 
 
Idag har värdet varit helt perfekt, som en sommardag. Inga moln på hela dagen! 
En helt perfekt dag helt enkelt! 
Lyckorus 
Av Isabelle Bringert - 23 november 2014 04:00

      Idag har vi vandrat! Om man tittat på en närmre karta på Kaikoura så ser man att det går ut lite. Vi har vandrat runt hela den bukten, ca 2 mil och lite mer. Är helt slut i benen nu efter det! Mycket uppför och nerför men helt sjukt va fint det var! Vi gick på kullarna så utsikten blev helt magisk. Det blåste en hel del med solen är framme hela tiden. 

Har lite bilder från den vackra vandringen. Det går inte att fånga på bild hur fint det verkligen är men ni ser ju på ett ungefär. 
 
Vi har bokat delfin swim!!! Imorgon kl 8:30 ! Så jäkla häftigt. (Tack David för tipset)
 
Nu ligger vi bara och gottar oss i solen och ska fortsätta med det till den går ner tror jag, så himla skönt är det! 
(Ja vi har smörjt in oss) 
 
Jag vet att ni där hemma har det kallt och tråkigt, men om det kan vara till någon tröst så tänker vi på er! 
Pussar och kramar 
Av Isabelle Bringert - 22 november 2014 07:07

     

Idag gick vi upp tidigt för att ta färjan över till Picton. Ca 3 h tog färjar och sen tog vi buss därifrån till Kaokoura. 
När vi närmade oss Kaikoura såg vi massa sälar som badade och solade sig på stenar i havet.
När vi kom fram var det som att komma till ett annat land, det var så sjukt varmt!
Vi gick till vår stuga... Det är nog den äckligaste stugan hittills, men billigt var det! 
 
Vi gick och köpte glass och tittade på den underbara utsikten. Vet inte hur jag ska förklara hur vackert det var! Tänk dig ett hav som ser ut som en simbassäng, gröna berg och bakom dem berg med snö och strålande solsken. Ja det var verkligen vackert! 
Sen köpte Kalle nya fliopflopp. 
Håller verkligen tummarna på att det ska fortsätta vara såhär soligt. Det hade tydligen varit den varmaste dagen på flera år idag.. 
 
Mobilen förlorade sitt batteri så jag har inte kunnat ta så mycket bilder med den idag, så kan inte visa den vackra utsikten, men ska ta en bild imorgon. 
 
Vi stannar som sagt här i tre nätter och det vi ska fixa imorgon är att bada med delfiner!! 

ZOO

Av Isabelle Bringert - 21 november 2014 06:52

                  Denna fina fredag har vi spenderat på Wellington Zoo! 

Vi tog oss lite sovmorgon idag, man blir trött av att resa runt och hålla igång som vi gör. Man måste tänka ett steg längre hela tiden för att ha koll på att morgondagen är klar. 
Vi har i alla fall bokat biljett till färjan imorgon som tar oss till Picton på södra ön, vi fortsätter med en buss vidare till Kaikoura, där vi sedan stannar i 3 nätter. 
 
Vi var och (storhandlade) så ikväll blir det kycklinggryta med ris och grönsaker, mm va gott det ska bli! 
 
Här vi bor så har dem ett "lekrum" för vuxna med bl.a pingis bord. (Kalle blev överlycklig) så pingisturnering ikväll då
K vs I 
 
 

Presentation



Man kan ju liksom inte vara ute och resa hela tiden (även om man kanske vill)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards