Alla inlägg under november 2014

Av Isabelle Bringert - 12 november 2014 15:59

Igår kl 13:30 blev vi hämtade av en minibuss, det var bara Kalle och jag hela vägen till hot water beach, chauffören var hur skön som helst. Han kom från Irland och berättade massa om nya Zeeland. 3h tog det med kändes kortare eftersom vägen dit var helt magisk! Naturen här är så jäkla häftig och chauffören berättademassa roliga historier som han varit med om, ja det var en riktigt bra bussresa. Han fixade så vi kunde bo i en Cabin här på Hot water beach. Kl 4 kom vi fram och det var tid för att bada 5:40 så vi fixade lite, käkade och drog ner till stranden,!

Wow vilken upplevelse, vi badade liksom i hål i marken som hade varm vatten i sig, det var verkligen varmt. Det var extra skönt att värma sig där eftersom det är ganska kallt i luften nu...

Har tyvärr inga bilder som jag kan lägga upp, dem finns på gopron

nu är det mitt i natten, jag har svårt att hämta in i tiden här men hoppas det blir nog bättre snart !

Det regnar och är ganska kallt, vi är inte helt säkra på vad vi ska hitta på imorgon, det återstår att se

Av Isabelle Bringert - 12 november 2014 15:44

När vi landade med flyget blev vi hämtade av en bil som körde oss till hotelletl. Vi kom fram mitt i natten här i nya Zeeland så vi fick rummet, kollade igenom packningen och gick och la oss, Sov ca 3 h.

Dagen efter var det frulle, men den frullen var inget att ha... Det man fick för 60kr var  kaffe/te flingor och mjölk, och rostat vitt bröd, ingen höjdare precis!

Vi tog en promenad i området här vi bor, solen sken och det var hur fint som helst! Såg en sjukt stor kyrkogård som var helt full med blommor, vi såg barn i sina fina uniformer bli skjutsade till skolan, granodling och ett grönt berg. Vi tog bussen till city (1h) för att leta rätt på bussen som ska ta oss vidare till hot Water Beach  Så det är bokat och klar nu.

I city är det massa folk, bilar, affärer, ja precis så som en storstad brukar se ut! Vi känner oss helt slut och insåg att för oss i våra huvuden och hemma hos er så vad kl 4 på natten.  Vi orkade inte mer så vi tog en buss tillbaka till hotellet. Jag somnade direkt och vaknade nu efter 12h sömn, så himla skönt!   Vi bestämde att strunta i den dåliga frukosten idag och har fixat lite på egen hand.. idag regnar det en hel del men det gör inte så mycket eftersom viska åka buss, får hålla tummarna att det slutar och är fint när vi är framme på hot water Beach :)

Av Isabelle Bringert - 11 november 2014 23:24

har haft problem med internet och har därför inte kunnat uppdagera något, har dåligt med tid nu men lovar att lägga upp bilder och berätta lite om hur jag har det och vad vi har gjort än så länge 😊

nu väntar vi i alla fall på en buss som ska ta oss till hot water beach som blir vårt andra stopp efter Auckland som vi är i nu.

vi mår tipp topp och börjar hämta oss efter jetlagget som man har! 12 h före är vi

puss och kram, återkommer så fort jag har wi-Fi igen ❤️

Av Isabelle Bringert - 9 november 2014 10:27

Nu har vi kommit så pass långt att vi har checkat in bagage, gått igenom tull och hittat fram till vår gate!

En lång väntan har vi framför oss men det känns skönt att vara i tid.

just nu sitter jag på golvet med ett eluttag framför mig och laddar upp batteriet på telen.

12:30 lyfter vi!

Av Isabelle Bringert - 8 november 2014 19:10

Vi har landat på vårt första stopp. resan rullade på bra och vi kom fram till vårt hotell Utan problem!

en lite rolig sak som hände:

vi gick in på rummet och lämnade väskorna, hotellet ligger lite utanför allt så vi bestämde oss för att gå iväg och leta efter någon stans att äta. Vi gick och gick på "världens rakaste gata" men hittade inget mer än ett hål i ett hörn med alkohol och godis..

Nyttig som man är passade inte detta oss så vi vände tillbaka väldigt besvikna.

framme igen upptäcker vi att hotellet vi bor på har en restaurang på övervåningen. Ibland är man lite blind, det gäller att hålla ögonen öppna!

Av Isabelle Bringert - 8 november 2014 14:55

Nu sitter vi på tåget påväg till köpenhamn.

Vi stannar där inatt och flyger vidare imorgon igen!

Vi har kramat om och sagt hej då till alla nära och kära, vi kommer att sakna er!

Det känns underbart bra alltihop, detta kommer bli super bra! 😁

Av Isabelle Bringert - 2 november 2014 19:23

HEJ!

Jag har skapat denna blogg för att du ska kunna följa mig och Kalle Mann på vår 5 månaders resa!

Den 9 nov 2014 åker vi från Köpenhamn till Nya Zeeland / Auckland där allt börjar!...

Man kan ju liksom inte vara ute och resa hela tiden (även om man kanske vill)