Alla inlägg den 17 november 2014

Av Isabelle Bringert - 17 november 2014 21:48

   

Idag åkte vi från matamata och kom fram till waitomo. 

Vi kom fram kl11:00 och fick vår lilla stuga. Vi gick och käkade, laddade upp för äventyret som väntade.
 
Vi började med Glowworm Cave. Det var super coolt. Vi gick in en grotta där vattnet har format insidan. Det var  under marken och under vattnet. 
Sen fick vi en båttur i mörkret där det enda som lyste upp var lysmaskarna på väggarna. Små blåa stjärnliknande prickar överallt, det var magiskt fint! 
 
Black water rafting! Hur coolt var inte det då! Wow, coolaste jag upplevt någonsin tror jag. 
 
Det började med att vi fick ta på oss våtdräkt, hjälm och skor.
Vi Satte oss i en minibuss tillsammans med tre as goa guider med humöret på topp och åkte till grottorna. 
Man åker i en svart stor badring i forsar, man hoppar ner från vattenfall och glider runt där nere. Det går liksom inte att förklara med ord hur det känns att vara där nere i mörkret med bara en pannlampan som lyser vägen. Stängde man av lampan var taket fullt med lysmaskar. Det är som att vara i en helt annan värld.
Har tyvärr inga bilder från detta eftersom man inte kunde ha med kamera, men de bilderna som jag har i mitt huvud kommer att stanna för alltid. 

Presentation



Man kan ju liksom inte vara ute och resa hela tiden (även om man kanske vill)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards