Av Isabelle Bringert - 11 februari 2015 12:57

Idag blev vi hämtade på hotellet för att få se lite mer kultur här på Koh Samui. Vi började på ett ställe som heter "grandmother and grandfather rocks" det är stenar formade som könsorgan..

Efter det fick vi se en apa som klättrade upp i ett träd och kastade ner kokosnötter.

Vi åkte sedan till ett tempel där en munk är mumifierad i en glasskåp. Han ska tydligen för länge sedan sagt exakt på vilken dag han skulle dö och han hade rätt! där efter sparades hans kropp som finns där än idag.

Vi fick hälsa på elefanter och se det vackra Namuang vattenfallet. Vi åkte där efter till dem coolaste templena med Big Buddah och flera olika gudar som ni ser på bilderna.

Jag också säga grattis till världens bästa mamma som fyller år idag!! jag saknar er där hemma 💜

massa pussar och kramar 😘

Av Isabelle Bringert - 10 februari 2015 08:31

igår vaknade jag med huvudvärk och halsont, kände mig trött och hängig hela dagen.. Kalle känner sig inte heller på topp så de senaste 2 dagarna har vi bara legat och tagit der lugnt.

var en sväng på stranden idag och badade, olyckskalle skadade sin tå igen för tredje gången i vattnet... Lite otur

på väg hem från stranden hittade vi Lamai Crossfit, ett litet ställe men ska försöka hitta ett pass som man kan vara med på när jag mår lite bättre!

Kvällen blir lugnt och imorgon ska vi på tur till Big Buddah bl.a 😁

Övat handstående i sanden

Poasat lite

Fått fotskrubb

Båda två har fått fotskrubb!

Kalle kunde inte säga nej! 😂

Vi har badat i vågorna

Och hängt lite vid poolen 👍

druckit/ätit cocosnöt

Av Isabelle Bringert - 7 februari 2015 15:26

Vi är nu framme på den fina ön Koh Samui. Landade ca 17:30 och kom fram till vår lilla villa någon timme senare. Jag måste säga att jag beundrar thailändarnas mod i trafiken. Dem kör som galningar, 5 st på en moppe eller som tjejen på bilden, hon kör med sin lilla hund där bak!

Än en gång gick resan bra! Vi räknade på hur många flygresor vi har gjort hittills och detta var den 8:de!!

Rummet här är helt perfekt. Allt rullar verkligen på bra för oss, vilket vi är väldigt tacksamma för.

Bara en backe ner ligger en stor gata med shopping och restauranger. Vi hamnade på en fotbolls restaurang som serverade massa svensk mat och hade svenska fotbolls dekoration, mest DIF. Men vi höll oss faktisk än en gång till thai maten trots allt. Kanske testar korvstroganoff en annan dag 😉

roligaste var swedish breakfast! "Kaffe & en cigg" haha!

Imorgon ska vi kolla in stranden, den ska vara 5 km long tror jag 😊

Av Isabelle Bringert - 6 februari 2015 12:09

Sista dagen här i Patong har varit bra. Dagen började lite grå och molnig men det hindrade ingen från att gå till stranden, inte ens oss! Vi spenderade ett par timmar på patong beach, gick promenad längs med hela stranden, tog ca 40 min.

Käkade lunch, thai mat såklart. Varje dag ny thai rätt. Vi älskar det än så länge 😁

Efter strandhäng gick vi tillbaka till hotellet och badade i poolen och drack vattenmelon drink! Favorit i repris x4! Haha

Ikväll ska vi packa och käka något gott ute. Vi har haft riktigt härliga dagar här men längtar redan till nästa ställe. Har lite planer på vad vi ska hitta på i Lamai, koh samui 😊

ta hand om er, hörs i Koh samui! 😘

xoxo

Av Isabelle Bringert - 5 februari 2015 12:17

Idag gjorde vi en favorit i repris och åkte long-tale till Freedom beach. En dag med sol, bad och frukt 😁 lovely Times' ❤️😊

Av Isabelle Bringert - 4 februari 2015 12:06

Tänkte att jag skulle berätta lite om hur vi har det här i Thailand. Man lever ju som en kung jämfört med Australien. Allt är ju så mycket billigare!

Vi har kanon väder, och bor på ett kanon ställe här i Phuket , patong beach. Vi bor ett stenkast från stranden och alla fina long-tale båtarna.

Igår åkte vi med en till Freedom beach. En liten men superfin strand som vi spenderade massa timmat på. Badade, snorklade, solade och spelade volleyboll😁

Idag har vi utforskat patongs stressiga, smockade, trånga och trafikerade gator! Omg... Det tar inte slut någonstans. Folk skriker att vi ska komma och kolla i deras affärer som är "special price just for you!" Yeh right.. Haha 😁

vi har också spenderat några timmar på patong beach och käkat färsk frukt. Gottar oss gör vi, det kan man lugnt säga 😎

Nu har jag fått till det med bilder som ni ser! Kolla gärna in inläggen om Phillip Island och great ocean road om ni vill se lite fina bilder!

xoxo 😘

Av Isabelle Bringert - 31 januari 2015 17:00

Great Ocean Road var fantastisk. Under en hel dags resa stannade vi på flera olika ställen för att titta på koalor, papegojor, stränder, regnskog och fantastiska utsikter.Dagens bästa var nog att vi fick se en vaken koala som var ute och gick på marken! Dem sover nämligen 20 timmar om dygnet och rör sig väldigt sällan, plus att denna koala var vild!!

😊✌️Kram från Thaialandet !

Man kan ju liksom inte vara ute och resa hela tiden (även om man kanske vill)